Wednesday, 30 September 2015

Διεθνής έκθεση “Cow Parade Athens ‘06”: Γλυπτό της "Συμπαντικής Αγελάδας"

Το 2006 παρουσιάστηκε η Διεθνής έκθεση “Cow Parade Athens ‘06”: Γλυπτό της "Συμπαντικής Αγελάδας", Εύα Τζαγκαράκη. (Χορηγός ΔΕΛΤΑ Cow Parade - Athens.)

Οι αγελάδες-γλυπτά παρέλασαν στους δρόμους της Αθήνας δίνοντας μια νότα αισιοδοξίας μέσα από τις εικαστικές αυτές εγκαταστάσεις. Η "Συμπαντική Αγελάδα" βρισκόταν δίπλα από το Μέγαρο Μουσικής, μπροστά στο πάρκο Ελευθερίας μαζί με άλλες αγελάδες.Οι φιλότεχνοι περαστικοί μπορούσαν αλληλεπιδράσουν με τα έργα και να τα απολαύσουν, αγγίζοντας τα αλλά και παίζοντας ακόμη μαζί τους.

Όταν έμαθα για τον διαγωνισμό που αφορούσε την Cow Parade αποφάσισα να στείλω 2 έργα/σχέδια για την αναπαράσταση που θα μπορούσε να παρουσιαστεί στο γλυπτό. Το ένα έργο επιλέχθηκε από έναν από τους χορηγούς, αυτός ήταν κι ο τρόπος επιλογής των καλλιτεχνών της έκθεσης. Στη συνέχεια όλοι οι καλλιτέχνες προσκληθήκαμε στο Θέατρο Badminton στις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις στην Αθήνα, που λειτούργησαν σαν στούντιο για την φιλοτέχνηση των έργων μας. Απόλαυσα  ιδιαίτερα αυτή την διαδικασία της εικαστικής απόδοσης του γλυπτού, καθώς βρισκόμουν σε έναν χώρο που όλοι οι καλλιτέχνες μαζί μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ο καθένας το έργο του. Αυτό ήταν κάτι που είχε να μου συμβεί αρκετά χρόνια-από τότε που ολοκλήρωσα τις σπουδές μου στην Σχολή Καλών Τεχνών, αυτή την φορά βέβαια ήταν διαφορετικά καθώς όλοι οι συμμετέχοντες είχαμε επαγγελματική  εμπειρία αλλά δεν ήταν και λίγοι οι καθιερωμένοι καλλιτέχνες του χώρου. Οι αγελάδες φτιαγμένες από φάιμπεργκλας, ήρθαν από το εξωτερικό και παρατάχθηκαν η μια δίπλα στην άλλη μέσα στο στούντιο του Θέατρου Badminton με σκοπό να αποτελέσουν τον καμβά δημιουργίας των έργων. Το θέαμα ήταν ιδιαίτερο και αποτυπώθηκε στην μνήμη μου καθώς μπήκα στον χώρο του στούντιο για πρώτη φορά. Ένας στρατος από ολόλευκες αγελάδες, μια λαοθάλλασα γλυπτών μας περίμεναν εκεί. Η δημιουργία των έργων κράτησε κάποιους μήνες και αμέσως μετά τα έργα παρουσιάστηκαν στα εγκαίνια τα οποία πραγματοποιήθηκαν σε εξωτερικό χώρο του Θέατρου Badminton και ακολούθησε δημοπρασία των έργων.
Πιστεύω ότι σαν εμπειρία ήταν από τις πιο σημαντικές η συμμετοχή μου σ΄αυτην την διοργάνωση. Η απήχηση του event ήταν αρκετά μεγάλη λόγω της δημοσιότητας που δώθηκε, με αποτέλεσμα το κοινό να αγκαλιάσει θερμά τα έργα.









Sunday, 27 September 2015

Ο μικρός πρίγκιπας - Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ

Το αγαπημένο μου παιδικό παραμύθι που πολλοί επίσης θεωρούν εξαιρετικό είναι αυτό του συγγραφέα Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ "Ο μικρός πρίγκιπας". Πιστεύω ότι όλοι οι καλλιτέχνες όταν ταυτιζόμαστε με κάτι το αποδίδουμε καλύτερα. Όταν διάβασα λοιπόν αυτό το βιβλίο, το μήνυμα που μεταφέρει και οι εικόνες που ζωντανεύουν μέσα στις λέξεις του με έκανε αυτομάτως να το νιώσω δικό μου... σαν να ήταν και δικές μου λέξεις κρυμμένες μέσα σ΄αυτό... ίσως θα μπορούσα να το είχα γράψει και εγώ, τόσο οικείο το ένιωσα. Το αποτέλεσμα ήταν ότι μόλις έμαθα για έναν διαγωνισμό εικονογράφησης αμέσως σκέφτηκα ότι αυτό θα ήταν το κατάλληλο θέμα για εικονογράφηση. Τα έργα που πραγματοποίησα διακρίθηκαν στον «Α΄ Διαγωνισμό Παιδικής Εικονογράφησης Αγγέλων Βήμα» της Αίθουσας Τέχνης ΑΕΝΑΟΝ στην Αθήνα το 2006.










Saturday, 26 September 2015

Τζέιμς Άμποτ ΜακΝήλ Ουίσλερ - "Νυχτερινά"

Ο διάσημος Αμερικανός ζωγράφος Τζέιμς Άμποτ ΜακΝήλ Ουίσλερ (1834-1903) αγαπούσε τα γιαπωνέζικα χαρακτικά και ήταν πηγή έμπνευσης για τα έργα του. Δεν ήταν Ιμπρεσιονιστής με την αυστηρή έννοια του όρου και είχε εκθέσει μαζί με τον Μανέ το 1863 στο "Σαλόνι των Απορριφθέντων" στο Παρίσι.
Το 1877  εξέθεσε μια σειρά από συνθέσεις με γιαπωνέζικη τεχνοτροπία που τις ονόμασε "Νυχτερινά" και η τιμή της καθεμιάς ήταν 200 γκινέες. Ο τεχνοκριτικός Τζον Ράσκιν έγραψε εξοργισμένος με αφορμή αυτά τα έργα:
" Ποτέ δεν περίμενα πως ένας ξιπασμένος θα είχε το θράσος να ζητήσει διακόσες γκινέες επειδή έριξε έναν κουβά χρώμα στα μούτρα του κοινού". Άποψη την οποία εξέφρασε λόγω της συνήθειας του καλλιτέχνη να βάζει στα έργα του τίτλους που το κοινό θεωρούσε εκκεντρικούς και παράλληλα λόγω της περιφρόνησης του για τον ακαδημαΐσμό. Ο Ουίσλερ κίνησε εναντίον του αγωγή για λίβελο και το θέμα του φινιρίσματος συζητήθηκε στο δικαστήριο. Τότε ο Ουίσλερ ρωτήθηκε στην αντιπαράσταση αν είχε ζητήσει το μεγάλο εκείνο ποσό "για δύο ημερών δουλειά". "Όχι", απάντησε,"το ζήτησα για την γνώση μιας ολόκληρης ζωής".

Κατά την ταπεινή άποψη μου αυτό είναι και το κλειδί για την αξιόλογηση των έργων τέχνης. Ο Ουίσλερ εξέφρασε με απόλυτη ακρίβεια, μ΄αυτή του την φράση την αξία της διαδρομής και της καλλιτεχνικής εξέλιξης, μα πάνω απ΄όλα την αξία της γνώσης. Μέσα από την συνεχή προσπάθεια για εξέλιξη, για την ανακάλυψη της ζωγραφικής ταυτότητας αλλά και την επιθυμία να ανακαλύψουμε το καινούργιο, σταδιακά μπορεί να κατακτηθεί η γνώση και η αξιοποίηση της να γεννήσει κάθε νέο έργο. Κι αυτά τα νέα έργα να δώσουν το στίγμα τους στην τέχνη καθώς θα φέρουν τον άνεμο της αλλαγής μέσω της πρωτοπορίας και της πρωτοτυπίας, όπως μας έχει διδάξει η Ιστορία της Τέχνης ανά τους αιώνες... Αυτό προσφέρει η Τέχνη... Αιωνιότητα και Αναδημιουργία μέσω της Γνώσης...

Τζέιμς Άμποτ ΜακΝήλ Ουίσλερ - "Νυχτερινό σε μπλέ και ασημί: η παλιά Γέφυρα του Μπάττερση", περ. 1872-75. Λάδι πάνω σε μουσαμά, 67,9 x 50,8 εκ. Τέιτ Γκάλερυ, Λονδίνο.

Τζέιμς Άμποτ ΜακΝήλ Ουίσλερ - "Νυχτερινό. Μπλέ και ασημί. Chelsea. 1871. Τέιτ Γκάλερυ, Λονδίνο.

Τζέιμς Άμποτ ΜακΝήλ Ουίσλερ - "Διάταξη σε γκρίζο και μαύρο: προσωπογραφία της μητέρας του καλλιτέχνη", 1871. Λάδι πάνω σε μουσαμά, 144 x 162 εκ. Μουσείο Ορσαί, Παρίσι.

Thursday, 24 September 2015

«αυτό το αιθέριο μπαλόνι, που ταξιδεύει παντού και μακριά, τις έννοιες σκορπίζει….»

Έργο από την ομαδική έκθεση «Τέχνης Πετάγματα» στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, Ρέθυμνο το 2010.

Τίτλος έργου: «αυτό το αιθέριο μπαλόνι, που ταξιδεύει παντού και μακριά, τις έννοιες σκορπίζει….»
Πρόκειται για μια αιωρούμενη κατασκευή ενός μπαλονιού φτιαγμένη για να μεταφέρει με το πέταγμα της το μήνυμα της ελπίδας, της αγάπης και της παιδικότητας...
Ένας κόσμος μαγικός, παραμυθένιος και ουράνιος αναπαρίσταται και φιλοδοξεί να αποτελέσει σύμβολο παιδικής αισιοδοξίας. Τα πουλιά, οι πεταλούδες στολισμένα με φωτεινά χρώματα και με αέρινες κινήσεις είναι σαν να ίπτανται σε ένα μαγικό κόσμο, έναν κόσμο που ακόμη και οι αιωρούμενοι πλανήτες σέρνουν το χορό πάνω σ’ έναν ρυθμό εικαστικής δημιουργίας.


Sunday, 20 September 2015

Έλμερ, ο Παρδαλός Ελέφαντας!

Ο σκανταλιάρης και χαριτωμένος ελέφαντας Έλμερ, σε παλιότερη εικονογράφηση μου, μπαίνει πάντα σε μεγάλες περιπέτειες για να μας διασκεδάσει! Ο κόσμος του παραμυθιού είναι για μικρούς αλλά και μεγάλους αφού η εικόνα εκεί ζωντανεύει για να μας μαγέψει!










Saturday, 19 September 2015

Έργα παλιότερης εικονογράφησης

Από παλιότερη εικονογράφηση, τα τέσσερα αυτά έργα μας μεταφέρουν στον κόσμο του παραμυθιού.





Thursday, 17 September 2015

Ο Καθιστός Βασιλιάς

Αυτό το έργο δημιουργήθηκε το 1998 για το μάθημα του γυαλιού με καθηγητή τον κο Κυριαζόπουλο κατά τις φοιτητικές μου σπουδές στην Σχολή Καλών Τεχνών. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν είναι γύψος, γυαλί με εγχάραξη και ακρυλικά χρώματα.
 "Ο Καθιστός Βασιλιάς" αναπαριστά έναν βασιλιά που κάθεται στον θρόνο του, κοιτάζοντας τον εαυτό του απέναντι σ΄ ένα καθρέφτη κάνοντας την αυτοκριτική του. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήθελα να προσδώσω στο έργο πολιτικές προεκτάσεις αλλά την σημασία του όταν κάποιος έχει κατακτήσει τους στόχους του - όποιοι κι αν είναι αυτοί, υψηλοί και μη- έρχεται εκείνη η στιγμή για να μετρήσει τα κεκτημένα, τις δυνάμεις, τις αξίες... όλα αυτά που συνέβαλαν και διαμόρφωσαν την πορεία της πραγματοποίησης.
"Ο Καθιστός Βασιλιάς" συμβολίζει την ηθική πραγμάτωση της εξουσίας και εκείνης της σιωπηλής στιγμής που όταν όλα έχουν κατακτηθεί η εσωτερική αναμέτρηση είναι εκείνη που ουσιαστικά μένει να καθορίζει το είναι και το έχω, μένει να καθορίζει τον ίδιο μας τον εαυτό...


Wednesday, 16 September 2015

Τα ζώα του Γέροντα, συγγραφέας Πολυξένη Χουρίδου, εικονογράφηση Εύα Τζαγκαράκη.

Μια ευχάριστη αφήγηση για τη ζωή ενός συμπαθητικού μοναχικού Γέροντα και της Ρίνας καρδερίνας, της Λίνας ελαφίνας, του Λάκη λυκάκι και του Ράκη σκιουράκι. Τα τέσσερα ζώα που βρήκε στο δάσος ο γέροντας, τα φρόντισε με πολλή αγάπη και έγιναν οι καλύτεροι σύντροφοί του. Ζήσανε μαζί αρμονικά για πολλά χρόνια μέσα στο πανέμορφο δάσος. Ο γέροντας είχε βρει πια τη γαλήνη, που έψαχνε τόσο καιρό. Το αθώο και γλυκό βλέμμα των φίλων του ζέσταινε και ηρεμούσε την πονεμένη του ψυχή.

Η νέα φιλοζωική παιδική ιστορία της Πολυξένης Χουρίδου, «Τα ζώα του Γέροντα» κέρδισε το πρώτο βραβείο παιδικού αφηγήματος στο τρίτο Διεθνές Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Ζωοφιλίας το 2013. Είναι μια γοητευτική ιστορία γύρω από την απώλεια, τη μοναξιά και τη συντροφικότητα. Στο τέλος του βιβλίου υπάρχουν δραστηριότητες για τα παιδιά και ενδιαφέρουσα βιβλιογραφία για εκπαιδευτικούς και γονείς.

 http://fylatos.com

Σελίδα του βιβλίου στο κοινωνικό δίκτυο:
https://www.facebook.com



Είχα την χαρά να εικονογραφήσω αυτό το βιβλίο και αυτό που με ενέπνευσε να δημιουργήσω τα έργα γι΄ αυτό το παραμύθι ήταν η εικόνα του συμπαθητικού και ταπεινού γέροντα περιτρυγυρισμένου από τα χαριτωμένα ζωάκια της συντροφιάς του. Το μήνυμα που μεταφέρει αυτή η ιστορία είναι συγκινητικό και ενδιαφέρον καθώς παρουσιάζει την αγάπη και την φιλία που δένει έναν μοναχικό άνθρωπο με τους φίλους του τα ζώα. Αυτή ήταν και η ώθηση για να εικονογραφήσω και να φανταστώ τα τοπία και τους χαρακτήρες και να τους αποδώσω με έντονα και χαρούμενα χρώματα ακουαρέλλας και κολάζ, χρησιμοποιώντας μικτή τεχνική στα έργα μου.
Ευχαριστώ πολύ την κα Χουρίδου για την εξαιρετική συνεργασία και της εύχομαι καλές εμπνεύσεις!
Εύα Τζαγκαράκη



Φωτογραφία από την παρουσίαση του βιβλίου "Τα ζώα του γέροντα" στο cafe CloudNine, με την Πολυξένη Χουρίδου, Κέλλυ Μανούσου και Εύα Τζαγκαράκη στις 26 Μαΐου 2015.

Τα ζώα είναι οι καλύτεροι μας φίλοι και ο Γέροντας το ξέρει! Animals are our best friends and Elder knows!

Monday, 14 September 2015

Το καλάθι με τα μήλα

Η εξέλιξη της διαδικασίας για την φιλοτέχνηση του λογότυπου των σελίδων  "Magic Tree of Art"  και του blog "My Magic Tree Art". Η έμπνευση ήρθε από ένα καλάθι με μήλα που είναι σύμβολο προσφοράς, γονιμότητας,αγάπης και ελπίδας. Αυτό το καλάθι μεταφέρει την ευχή, όλοι οι καρποί να καρποφορήσουν και η τέχνη να μπεί στα σπίτια όλων, να αποκτήσει ξανά την πρωταρχική της σημασία στις ψυχές των ανθρώπων. Η τέχνη-δημιουργία, η έκφραση του βάθους της ψυχής είναι το μόνο που μπορεί να συγκριθεί με την απεραντοσύνη του σύμπαντος, είναι το μόνο που μένει αναλλοίωτο στον χρόνο και ταξιδεύει στην αιωνιότητα. Είναι το μόνο μέσον που έχουμε για να κατακτήσουμε την ίδια μας την ύπαρξη... Η αγάπη για την δημιουργία, για την υπαρξή μας, για την ζωή...